7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49325
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1495

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري بانك مهر ايذه

دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري بانك مهر ايذه

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري بانك مهر ايذه

با دانلود تحقیق در مورد بررسي سيستم حسابداري بانك مهر ايذه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي سيستم حسابداري بانك مهر ايذه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي سيستم حسابداري بانك مهر ايذه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي سيستم حسابداري بانك مهر ايذه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل دوم

معرفي خدمات

 

 

 

 

 

 

اموري كه توسط كاربران انجام مي پذيرد عمدتاً بشرح زير مي باشد :

الف)دريافت وجوه نقد

ب)پرداخت وجوه نقد

ج)فروش و باز خريد مهر چك

د)عمليات حساب همراه

ه)صدور حواله

و)پرداخت حواله

ز)افتتاح و انسداد حساب

ح)دوبار شمار اسكناس

ط)بستن حساب صندوق

ي)صدور و پرداخت چك بانكي

ك)صدور و پرداخت چك رمزدار بين بانكها

1)      دريافت وجوه نقد:

1-1- عمليات مشترك حساب ها

نظر به اينكه واريز وجوه به كليه حسابها اعم از حساب مشتريان يا حسابهاي بانك توسط كاربران انجام ميگيرد و در اكثر عمليات،وجوه مشتركي وجود دارد،ذيلاً به اهم موارد اشاره مي گردد:

الف)متن كليه فرمها اعم از تاريخ،مبلغ عددي و حروفي،شماره حساب،نام صاحب حساب،نام شعبه،مي بايد بصورت خوانا تكميل شده و اسناد توسط كاربران كنترل شود .

ب)حتي الامكان فرم ها توسط شخص واريز كننده تكميل شده و در خصوص افراد بيسواد فرم توسط يكي ديگر از همكاران نوشته شود.

ج)نام و نام خانوادگي پرداخت كننده در اسناد ثبت شده و به امضاي وي برسد .

د)فرم مورد استفاده پس از دريافت وجه ميبايست ممهور به مهر نام و امضاء كاربر گردد.

ه)با توجه به اينكه اسناد نقدي بدون ثبت در سيستم رايانه و پرفراژ آنها،فاقد ارزش ميباشد لازم است ضمن دقت در ثبت آنها در حسابهاي مربوطه و پرفراژ كليه نسخ،عدم اعتبار اسناد فاقد پرفراژ را با نصب اطلاعيه به آگاهي مشتريان برسد .

و)بمنظور جلوگيري از اشكالات بعدي ضروري است بهنگام ثبت اسناد در حسابها كنترل لازم بمنظور مطابقت نام و شماره حساب مشتريان طبق اسناد با اطلاعات مشابه در سيستم اعمال گردد.

ز)در صورت مخدوش شدن اسناد توسط مشتريان،در صورتيكه فرم قابل استفاده باشد ،نسبت به اصلاح موارد اشتباه اقدام و توضيحات لازم در ظهر اسناد ثبت و به امضاي واريز كننده وجه خواهد رسيد . چنانچه اسناد مذكور قابل اصلاح نباشد،نسبت به ابطال و معدوم نمودن آن اقدام و فرم جديدي تحويل مشتري گردد.

ح)نظر باينكه كليه اسناد بانك ميباشد حداقل داراي يك امضاءمجاز درجه يك و يك امضاء مجاز درجه2 باشد،ضروري است پس از ثبت عمليات دريافت،اسناد به امضاءدارندگان امضاءمجاز بشرح فوق برسد .

2-1- شمارش وجوه نقد:

الف)كاربر پس از اطمينان از درستي مندرجات اسناد،بدواً پول مشتري را از وي تحويل گرفته و پس از مرتب نمودن اسكناسهاي فاقد باندرول در حضور مشتري نسبت به شمارش آنها اقدام و با رقم مندرج در سند تطبيق مي نمايد.

ب)هنگام تحويل گرفتن پول مي بايد كاملاً مراقبت شود كه ساير موجوديهاي كاربر و يا وجوه مشتريان ديگر خصوصاً با پولي كه مشغول تحويل گرفتن آن است مخلوط نشود،بدين منظور در حين شمارش وجه تحويلي توسط يك مشتري از قبول و دريافت وجوه ديگران خودداري نمايد .

ج)در حين شمارش بايد از پرداخت كننده وجه ، درخواست شود كه هنگام شمارش ناظر بر امور شمارش بوده و كاملاً دقت نمايد تا در صورت مغايرت وجه با رقم مندرج در سند بتوان بسهولت مشتري را قانع نمود.

د)كاربران موظفند كليه پول مشتري را يكجاو در يك قلم تحويل گيرند ،بدين معني كه از قبول وجه در مقاطع زماني مختلف اكيداً خودداري نمايند .

ه)در صورت بروز اختلاف اعم از كسري و يا فزوني،كاربر موظف است كسري وجوه را از مشتري اخذ و يا فزوني مبلغ را به مشتري مسترد نمايد،چنانچه مشتري نسبت به كسري مبلغ اعتراض نمايد كاربر ميبايد فوراً بدون فوت وقت مراتب را به مسئول صندوق اطلاع داده و با نظارت وي وجوه دريافتي مجدداً كنترل گردد.

و)كاربر شخصاً مسئول تحويل گرفتن و شمارش وجوه مشتريان است و نبايد اشخاص ديگر را در كار خويش مداخله داده و همينطور از در اختيار قرار دادن بسته هاي اسكناس به اشخاص غير مسئول براي شمارش جداً خودداري نمايد.

بديهي است در صورت بروز هر گونه اختلاف بين مشتري و كاربر در موارد فوق،مسئوليت جبران كسري وجوه مستقيماً بعهده كاربر خواهد بود .

ز)در صورتيكه مشتريان بجاي پول نقد،رسيدهاي موقت داخلي كه در صندوق بانك بين كاربران مبادله ميشود را ارائه نمايد،ميبايست موارد ذيل دقيقاً كنترل گردد:

اولاً: تاريخ صدور آن در همان روز كاري باشد.

ثانياً:بوسيله كاربر مربوطه يا سر تحويلدار از صحت آن اطمينان حاصل نمايد.

ثالثاً: فرمها حتماً به امضاي كاربر يا سرتحويلدار رسيده و در خصوص ارقام درشت نيز تائيد شفاهي اخذ شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر