6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47858
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2413

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آثار باستانی كاشان

دانلود تحقیق درمورد آثار باستانی كاشان

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد آثار باستانی كاشان

با دانلود تحقیق در مورد آثار باستانی كاشان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آثار باستانی كاشان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آثار باستانی كاشان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آثار باستانی كاشان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل8صفحه

قسمتی از فایل:

كاشان

کاشان از دیرباز محل زندگی مردمان و مهد تمدن و فرهنگ بوده است. سکه های منقوش و ابنیه بجا مانده از گذشته، سیر پیشرفت و تداوم زندگی را در این ناحیه کهنسال آشکار می سازد. بعد از ظهور اسلام و اعتلای تشیع علوی، مردمان کاشان از نخستین گروندگان به مذهب شیعه بودند و شاید به این دلیل شاهان صفوی به این دیار تعلق خاطر فراوان داشتند. شاه صفی در این شهر درگذشت و شاه عباس دوم نیز در این شهر بر تخت پادشاهی نشست. عهد قاجار دوران گسترش شهر و بازسازی بناهای تاریخی پیشین و بنای عمارت های تازه بود.

 

این شهر فرهنگ خیز شعرای بزرگی چون کلیم کاشانی (از پیشروان شعر سبک هندی یا اصفهانی)، محتشم کاشانی (صاحب هفت بند معروف در شرح واقعه کربلا؛ به مطلع: باز این چه شورش است که در خلق عالم است) که بقعه اش همکنون از اماکن مقدس شهر کاشان به شمار می رود؛ و همچنین در عصر حاضر نابغه ای چون سهراب سپهری؛ شاعر، نقاش و هنرمند برجسته سبک رمانتیسم کشورمان (که در مشهد اردهال کاشان به خاک سپرده شده) را به خود دیده است.

از نقاط دیدنی و تاریخی کاشان می توان به: تپه های باستانی سیلک، باغ و حمام فین، بازار تاریخی کاشان، مسجد آقا بزرگ و خانه های مجلل و تاریخی: عباسیان، بروجردی ها و طباطبایی؛ اشاره کرد.

آستان حبیب بن موسی بن جعفر (حبيب موسي)

بقعه امام زاده حبیب بن موسی بن جعفر (ع) یا به گویش اهالی "حبیب موسی" واقع در محله پشت مشهد کاشان، از زیارت گاه های معتبر و قدیمی به شمار می رود. قدمت این بقعه مربوط به دوران سلجوقی است. محراب كاشی نفیسی كه اواسط قرن هفتم توسط هنرمندان خاندان ابوطاهر كاشانی برای این بقعه ساخته شده؛ در موزه دوران اسلامی تهران نگهداری می شود.

خانه تاریخی بروجردی (مجموعه خانه قدیمي بروجردي)

خانه تاریخی بروجردی که در محله سلطان امیر احمد قرار دارد؛ نمونه یکی از خانه های دوره قاجار است که در سال 1280 ه. ق. ساخته شده و اکنون محل اداره میراث فرهنگی کاشان است. خانه بروجردی ها از معروفترین بناهای شهر کاشان است و تصویر آن به عنوان نماد این شهر شناخته می شود و شاید به همین دلیل بر خلاف دیگر خانه ها بازسازی نشده است و دست نخورده باقی مانده باشد.

 

حمام سلطان امیر احمد (حمام قاسمی)

از جمله حمام های جالب و دیدنی کاشان، حمام کوی سلطان امیر احمد، معروف به حمام قاسمی است. حمام قاسمی است. این مجموعه از زیباترین حمام های ایران به شمار می رود. بنای فعلی مربوط به دوران قاجاریه است ولی از بررسی آثار برجای مانده دوران قبل از زلزله 1192 هجری قمری کاشان، چنین گفته شده که قدمت حمام مربوط به دوران سلجوقیان است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر